Už na konci tohoto měsíce se veřejnost dozví jména vítězů prvního ročníku Ceny Albertus. Na matfyz.cz vám postupně představujeme šest inspirativních učitelů fyziky a informatiky, kteří jsou letošními finalisty. Dnes odpovídá na otázky Mgr. Milada Marková z Letohradského soukromého gymnázia.
Díky poutavým metodám a osobnímu nasazení se jí daří ve studentech vzbuzovat zájem o fyziku. Miladinu kantořinu provází neúnavné zamýšlení se nad tím, jak vylepšovat výukové přístupy a posouvat je dále tak, aby si studenti z jejích hodin odnesli co nejvíce. – Vratislav Šembera (ředitel Letohradského soukromého gymnázia)
Kdy jste naposledy při své praxi zažila moment překvapení?
Překvapení zažívám v hodinách poměrně často, snad jako každý fyzikář - když žárovka nesvítí ve chvíli, kdy má svítit, když nefunguje elektrostatika, tak jak očekávám, když hodnota na teploměru neroste, ale naopak klesá. A tak bych mohla pokračovat dál a dál.
Pokud byste mohla sobě a svým žákům zprostředkovat setkání s jednou osobností fyziky, kterou byste vybrala a proč?
Určitě Richarda Feynmana. Kromě toho, že to byl výborný fyzik, nositel Nobelovy ceny, byl i skvělým pedagogem s úžasným smyslem pro humor.
Odkud čerpáte inspiraci?
Od ostatních kolegů většinou na víkendových seminářích, které z velké části mají něco společného s Heurékou.
Pokud byste měla možnost změnit ve školství jednu věc, co by to bylo?
Snad známkování. Hodnotit výsledky dětí jednou známkou je natolik zjednodušující, že má velmi malou vypovídací hodnotu.