Zuzana Drázdová a Karin Strouhalová získaly druhé místo v soutěži Nakopni Prahu. Na realizaci projektu zaměřeného na vzdělávání středoškoláků v oblasti IT dostanou podporu od pražského magistrátu.
Cílem soutěže Nakopni Prahu je vymyslet inovaci, která zlepší život Pražanům. Účastníci v ní mají za úkol během pěti měsíců vypracovat funkční řešení jednoho z šesti předložených problémů, které aktuálně trápí hlavní město.
Pražského inovačního maratonu se zúčastnilo 44 týmů, 11 z nich postoupilo do finále. Tři nejlepší získaly od pražského magistrátu podporu na realizaci svého projektu. Mezi nimi také tým Kasiopea tvořený Zuzanou Drázdovou, studentkou umělé inteligence na MFF UK, a Karin Strouhalovou, toho času studentkou informatiky na PedF UK.
Dívky si v rámci soutěže zvolily téma „Jak progresivně vzdělávat v bezpečném prostředí“ a představily prototyp webu, který má středoškolákům přiblížit informatiku a učitelům pomoci s výukou tohoto předmětu.
„Protože už dlouho pomáhám s organizací středoškolské soutěže Kasiopea, tak nás napadlo, že bychom mohly pro studenty a učitele připravit materiály do hodin informatiky,“ přibližuje Zuzana Drázdová prvotní myšlenku. O soutěži se studentky dozvěděly na projektovém semináři pořádaném Filozofickou fakultou. Šlo o předmět Inovační laboratoř, který si za šest kreditů mohou zapisovat studenti všech fakult Univerzity Karlovy.
Na vznikajícím webovém portálu budou k dispozici studijní materiály, kvízy a další podklady. Cílem projektu je poskytnout učitelům doplňkový nástroj k výuce, zvýšit IT gramotnost, a především motivovat a připravit studenty na studium technicky zaměřených vysokých škol.
Finálové kolo soutěže se uskutečnilo 14. června v pražském CAMPu a jeho součástí byla 15minutová prezentace. „Odnesly jsme si spoustu zážitků. Jednak jsme se třeba naučily stříhat video. Semifinále totiž probíhalo online. Ani jedna z nás na videu nechtěla být, a tak jsme poskládaly fotky a naučily se animace. To se mi určitě neztratí,“ odpovídá Zuzana Drázdová na otázku, co se díky soutěži naučila. „Pro nás byl ale hlavně přínosný předmět Inovační laboratoř, který probíhal dvakrát týdně a dostávaly jsme během něj zpětnou vazbu k našemu projektu,“ dodává.
Kromě zkušeností studentky získaly i nové kontakty. Oslovilo je například jedno pražské gymnázium, které by jejich materiály chtělo otestovat. V současnosti také spolupracují s inciativou prg.ai na přípravě seminářů o umělé inteligenci.