Školství si zaslouží klid a stabilitu

Školství si zaslouží klid a stabilitu

Učitelství / rozhovor

Výjimeční a inspirativní učitelé fyziky a informatiky převezmou v polovině října Ceny Albertus. Do čtvrtého ročníku byly nominovány více než dvě desítky pedagogů působících na gymnáziích, základních a středních školách po celé ČR. Sedm z nich porota vybrala mezi finalisty.

Další osobností ze sedmičlenné skupiny finalistů, které vám na matfyz.cz představujeme, je Mgr. Jana Brettlová, učitelka informatiky, matematiky a chemie na ZŠ Skalná.

Po dobu, co pracuje na naší škole, urazila Jana Brettlová profesně i  lidsky obrovský kus cesty. Při zaměstnání vystudovala vysokou školu a  vychovala syna. Na zástupkyni se vypracovala svou pracovitostí, spolehlivostí, a především kvalitou odvedené práce. – Mgr. Martina Turečková (ředitelka ZŠ Skalná)

Co vám do života přinášejí moderní technologie a co vám z nich naopak berou?

Jednoznačně mi berou čas, ale přináší hodně možností a příležitostí.

Co pro vás znamená spojení „informatické myšlení“?

Postupovat systematicky po jednotlivých krocích od zadání k řešení problému.

Kdybyste mohla ve školství změnit jednu věc, co by to bylo?

Stabilita. Myslím, že si české školství zaslouží konečně trochu klidu a stability po letech turbulentních změn.

Čím jiným byste byla, pokud byste se nestala učitelkou?

Asi keramičkou, ale určitě bych umřela hlady.

Mgr. Jana Brettlová

Vystudovala speciální pedagogiku na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze a učitelství fyziky a informatiky pro ZŠ na Západočeské univerzitě v Plzni. Učí matematiku, informatiku a chemii na ZŠ Skalná, kde je zároveň i zástupkyní ředitele. Ve škole se podílí na vedení Digi centra Elixíru do škol, kde předává zkušenosti svým kolegům.

Další články k tématu