Algoritmy a vývoj software pro ŠKODA AUTO mohou být reálné

Algoritmy a vývoj software pro ŠKODA AUTO mohou být reálné

Fakulta / článek

Začátkem února byla na půdě Matematicko-fyzikální fakulty UK podepsána pětiletá smlouva o strategickém partnerství se společností ŠKODA AUTO. Konzultace o možnostech spolupráce probíhaly několik měsíců. Obě strany si od nového partnerství slibují především intenzivnější spolupráci na projektech a diplomových pracích s přesahy do aplikovaného výzkumu.

Ze slavnostního podpisu (foto: Svoboda)
Ze slavnostního podpisu (foto: Svoboda)

ŠKODA AUTO, a. s., je třetí nejstarší automobilkou, která po celém světě zaměstnává více než 50 tisíc lidí. Poslední roky však investuje zejména do IT, proto se aktuálně stala největším soukromým správcem datového centra. V jejích IT odděleních pracuje na pět set odborníků včetně matfyzáků, kteří obvykle zastávají vedoucí pozice.

Proto také smlouvu za partnera podepisoval Mgr. Petr Rešl, vedoucí centra IT services: „Naše firma se postupně transformuje v technologickou společnost, která své business modely zakládá na zpracování dat. Proto jsme také uspořádali setkání našich vedoucích projektových týmů a akademických pracovníků z fakulty, abychom našli témata, na kterých můžeme společně pracovat. Vidíme potenciál jak v oblasti informatiky, tak aplikované matematiky. Snažíme se přesvědčit naše odborníky, aby aktivně hledali možná schémata pro společné projekty. I my jako firma se tím učíme, jak společně komunikovat.“

Největší potenciál pro spolupráci s fakultou a jejími studenty vidí Petr Rešl v oblasti datové analýzy a umělé inteligence. „Pro naši katedru se už dokonce podařilo najít konkrétní témata. Aplikace strojového učení už má svého uchazeče z řad studentů, připraveno je i téma z optimalizace a plánování," dodává k tomu dr. Marta Vomlelová z Katedry teoretické informatiky a matematické logiky MFF UK.

Při diskusi, která slavnostnímu podpisu předcházela, otevřel děkan Jan Kratochvíl také téma možné spolupráce s fyziky, například s týmem prof. Vladimíra Matolína, který pracuje na vývoji palivových článků. Pokud se podaří i zde najít společný průnik, rýsuje se do budoucna velmi úzké sepětí obou organizací.


Mohlo by vás zajímat:

Z Matfyzu mezi manažery koncernu Volkswagen
IT experti jsou nedostatkovým zbožím, říká Petr Rešl ze ŠKODA AUTO

Tento článek jsme automaticky naimportovali z předchozího redakčního systému. Pokud se v něm něco pokazilo, dejte nám prosím vědět.