Herní série Assassin‘s Creed uchvátila miliony hráčů po celém světě. Na její motivy teď v Česku vznikla geolokační hra. Tvůrcem je startupová firma Hunter Games, kterou vede Štěpán Gregor, absolvent matematiky na MFF UK.
Se Štěpánem Gregorem jsme si o podnikání už v minulosti jednou povídali. Jeho firmu teď čeká důležitá zkouška. V průběhu letošního roku by na trh měla postupně vyslat více než deset zbrusu nových geolokačních her inspirovaných nejen Assassin‘s Creed, ale třeba také tématem první republiky.
Štěpán Gregor bude jedním z hostů workshopu Entrepreneurship from A to Z, který na Matfyzu proběhne v pátek 6. dubna.
Štěpáne, co se u vás během posledního půl roku změnilo?
Změnilo se toho hodně. Koncem minulého roku jsme dokončili práce na vývoji. Máme hotové herní mobilní aplikace pro iOS a android, zcela nové webové stránky a zapracovali jsme i na spoustě dalších technických věcí, které sice hráč nevidí, ale bez kterých by naše hry nefungovaly tak, jak mají.
Nástroje máme hotové, a tak teď od Vánoc intenzivně pracujeme přímo na geolokačních hrách. Naši fanoušci se mohou těšit na zásadní novinku. Do her, které půjdou za chvíli do prodeje, natáčíme videa, abychom hráče více vtáhli do příběhu. Například ve hře Assassin’s girl se objeví několik bojových scén s rytíři, video k Legendě o golemovi ukáže starou alchymistickou laboratoř. Plynule jsme se tak přesunuli od vývoje softwaru k herní produkci.
Jednoduchá textová hra teď už evidentně nestačí.
Jedno krátké video nahradí několik stránek textu a jednoznačně dokáže lépe vtáhnout do děje. Dnešní internetová doba je taková, že lidé během hraní neradi čtou dlouhé rozsáhlé texty. Chtějí dostávat rychlé a stručné informace. Mimochodem, právě to, abychom do her zařadili videa, nám poradil náš mentor z podnikatelského inkubátoru UP21.
Ověřovali jste si nějak tuhle zásadní změnu v přístupu?
Samozřejmě. Pokud chcete měnit koncept, měli byste si své hypotézy nejdříve ověřit, jinak utrácíte peníze zbytečně. Pozvali jsme několik desítek hráčů a otestovali jejich reakce. Jednu polovinu jsme nechali zahrát textovou verzi hry, druhá polovina hrála hru doplněnou o audio a video. Zatímco první skupina nám po skončení hry nebyla schopná pořádně říct, o čem byl herní příběh, hráči druhé skupiny to věděli a ještě k tomu byli ze hry nadšení.
Mění se postupně i struktura firmy?
Když chcete, aby váš start-up rostl, musíte postupně nabírat zaměstnance a stavět tým. Firmu jsme zakládali ve dvou, teď máme nově v týmu producenta, který má na starosti výrobu her a řídí tým našich autorů. Těch je v současnosti cca 14. Dostávají od nás tematická zadání, na jejichž základě vymýšlejí hry pro veřejnost nebo teambuildingové hry pro firmy. Vývoj jedné hry trvá přibližně šest až osm týdnů, rychleji to zatím neumíme. Když vytváříte geolokační hru, musíte vymyslet scénář, příběh, trasu, úkoly, šifry, a teď navíc také natočit videa.
Vaše hry jsou hlavně venkovní. Co když počasí nepřeje, odráží se to na počtu účastníků?
Když je špatné počasí, přirozeně se lidem ven moc nechce. Takže teď čekáme, až zase začne být hezky. Alespoň máme díky tomu čas dotáhnout hry do konce, ještě než začne sezóna. Ale máme za sebou i jeden rekord – venku bylo minus 14 stupňů a 16 týmů vyrazilo ven zahrát si naši Legendu o golemovi. A prý si to moc užili. V hlavě však už nosíme i několik nápadů na hry uvnitř, které bude možné hrát celoročně.
Snažíte se s hráči pracovat i nějak jinak?
Naše hry jsou týmové. Chceme, aby se spolu domluvilo více týmů a soupeřily mezi sebou na čas. Hraje potom o dost zábavnější, když se do ní přidá prvek soutěživosti. Nově jsme navázali spolupráci s několika klienty v zahraničí. Náš nápad se dá přenést všude tam, kde je k dispozici datový signál. Pokud je v dané lokalitě mobilní internet, je jedno, jestli jsme v Čechách nebo někde jinde. Všude si lidé rádi hrají.
Jste připravení opustit inkubátor a postavit se zcela na vlastní nohy?
Cítíme, že bychom to už zvládli, ale rozhodli jsme se, že to uděláme až po sezóně. Sezóna nás nejenom plně zaměstná, ale obohatí o nové zkušenosti a znalosti. Na podzim budeme zase o něco chytřejší. Nyní máme kancelář v UP21, za kterou jsme rádi, ale čas od času už zatoužíme po vlastní „klubovně“, kde bychom měli gauč, playstation... Při vymýšlení her se totiž musíte cítit dobře, jako v té klubovně, ne jako v kanceláři.
Workshop Entrepreneurship from A to Z povede absolvent Matfyzu Aakash Ravi a mentor UP21 Jiří Blažek. Na akci je třeba se předem zaregistrovat.